Uge 30
Uge 30
Week 30
Week 30
22. - 28. juli 2024
22. - 28. juli 2024
22nd - 28th July 2024
22nd - 28th July 2024
La Bagatelle på besøg
La Bagatelle på besøg
La Bagatelle visiting
La Bagatelle visiting
Et trykark fra bogen ‘La Bagatelle’, der bliver trykt på ubestrøget papir.
Art director og grafisk designer Jimmy Duus med et falset rentryk af hele bogen.
Et trykark fra bogen ‘La Bagatelle’, der bliver trykt på ubestrøget papir.
Art director og grafisk designer Jimmy Duus med et falset rentryk af hele bogen.
A printed sheet from the book ‘La Bagatelle’, printed on uncoated paper.
Art director and graphic designer Jimmy Duus with running sheets of the book.
A printed sheet from the book ‘La Bagatelle’, printed on uncoated paper.
Art director and graphic designer Jimmy Duus with running sheets of the book.
Slotsforlaget til trykstart
Slotsforlaget til trykstart
Slotsforlaget at printing start up
Slotsforlaget at printing start up
Forlægger Jesper Jørgensen ved trykstarten på ‘Orgelbyggeren Daniel Wroblewsky’.
Herunder ses omslaget til denne og tidligere udgivelser fra forlaget.
Forlægger Jesper Jørgensen ved trykstarten på ‘Orgelbyggeren Daniel Wroblewsky’.
Herunder ses omslaget til denne og tidligere udgivelser fra forlaget.
Publisher Jesper Jørgensen at the printing of ‘Orgelbyggeren Daniel Wroblewsky’.
Below the cover for this book and previous publications from the publisher.
Publisher Jesper Jørgensen at the printing of ‘Orgelbyggeren Daniel Wroblewsky’.
Below the cover for this book and previous publications from the publisher.
‘Gjorslev’
‘Gjorslev’
‘Gjorslev’
‘Gjorslev’
‘Det Danske Orgelselskab’
‘Det Danske Orgelselskab’
‘Det Danske Orgelselskab’
‘Det Danske Orgelselskab’
‘Om levende blev hvert træ i skov’
‘Om levende blev hvert træ i skov’
‘Om levende blev hvert træ i skov’
‘Om levende blev hvert træ i skov’
‘Orgelbyggeren Daniel Wroblewsky’
‘Orgelbyggeren Daniel Wroblewsky’
‘Orgelbyggeren Daniel Wroblewsky’
‘Orgelbyggeren Daniel Wroblewsky’
Glimt fra trykken
Glimt fra trykken
Glimpses from the press
Glimpses from the press
Fremstilling af trykplader.
Fremstilling af trykplader.
Production of printing plates.
Production of printing plates.
Trykplader ved maskinen.
Trykplader ved maskinen.
Printing plates at the machine.
Printing plates at the machine.
Opsætning af bøger i den grafiske afdeling.
Opsætning af bøger i den grafiske afdeling.
Make up of books in the graphic department.
Make up of books in the graphic department.
Trykning af plakater.
Trykning af plakater.
Printing of posters.
Printing of posters.
Visuel kontrol af trykarket under trykning.
Visuel kontrol af trykarket under trykning.
Visual check of the sheets during printing.
Visual check of the sheets during printing.
Fra bogbordet
Fra bogbordet
From the book table
From the book table
Forsatspapiret eller forsatsbladet er det papir som foran og bag i en bog er limet mellem bogblokken og indersiden af omslaget.
Hvis man løfter en bog i bindet, er det forsatsen, der bærer bogens vægt. Det skal derfor være stærkt og er ofte specialpapir med lange fibre. Det er ofte også dekorativt.
Forsatspapiret eller forsatsbladet er det papir som foran og bag i en bog er limet mellem bogblokken og indersiden af omslaget.
Hvis man løfter en bog i bindet, er det forsatsen, der bærer bogens vægt. Det skal derfor være stærkt og er ofte specialpapir med lange fibre. Det er ofte også dekorativt.
The endpapers of a book consist of a double-size sheet folded, with one half pasted against an inside cover, and the other serving as the first free page.
If you lift a book by the cover, the endpaper carries the weight. Therefore it should be strong and is often a special paper with long fibres. It is also often decorative.
The endpapers of a book consist of a double-size sheet folded, with one half pasted against an inside cover, and the other serving as the first free page.
If you lift a book by the cover, the endpaper carries the weight. Therefore it should be strong and is often a special paper with long fibres. It is also often decorative.
Gennemfarvet papir som separat forsats i en helbindsbog. Fiberrigt papir er bedst egnet da det er stærkere og giver en mere holdbar indbinding.
Gennemfarvet papir som separat forsats i en helbindsbog. Fiberrigt papir er bedst egnet da det er stærkere og giver en mere holdbar indbinding.
Coloured paper as separate endpaper in a hardcover. Paper with long fibres is best suited as it is stronger and gives a better binding.
Coloured paper as separate endpaper in a hardcover. Paper with long fibres is best suited as it is stronger and gives a better binding.
Indbygget forsats på en helbindsbog, hvor bogblokkens første blad er klæbet på pappet. Det gør at man kan ‘se ind’ i bogblokkens syning.
Indbygget forsats på en helbindsbog, hvor bogblokkens første blad er klæbet på pappet. Det gør at man kan ‘se ind’ i bogblokkens syning.
Selfends on a hardcover, where the first page of the book is glued to the board. It means that you can see the thread used in sewing the book block.
Selfends on a hardcover, where the first page of the book is glued to the board. It means that you can see the thread used in sewing the book block.
Separat, trykt forsats på ubestrøget papir med nister og struktur.
Separat, trykt forsats på ubestrøget papir med nister og struktur.
Separate, printed endpaper on uncoated paper with structure.
Separate, printed endpaper on uncoated paper with structure.
Motivet på forsatsen på billedet til venstre er stiliseret ud fra et motiv inde i bogen. Grafisk design: Jørgen Sparre.
Motivet på forsatsen på billedet til venstre er stiliseret ud fra et motiv inde i bogen. Grafisk design: Jørgen Sparre.
The motive for the endpaper to the left is stylized from a motive in the book. Graphic design: Jørgen Sparre.
The motive for the endpaper to the left is stylized from a motive in the book. Graphic design: Jørgen Sparre.
Separat forsats i en omslagsbog, der er indhængt som en helbindsbog, dvs. forsatsen er fuldfladeklæbet på indersiden af det bløde omslag.
Den åbne ryg giver et godt opluk.
Separat forsats i en omslagsbog, der er indhængt som en helbindsbog, dvs. forsatsen er fuldfladeklæbet på indersiden af det bløde omslag.
Den åbne ryg giver et godt opluk.
Separate endpaper in a softcover bound as a hardcover, i.e. the the endpaper is glued fully onto the inside of the soft cover.
The open spine gives a fine spread.
Separate endpaper in a softcover bound as a hardcover, i.e. the the endpaper is glued fully onto the inside of the soft cover.
The open spine gives a fine spread.
Separat, farvet forsats med struktur i en omslagsbog. Forsatsen er påklæbet indholdet og det ene blad er lagt ind under flappen på omslaget.
Separat, farvet forsats med struktur i en omslagsbog. Forsatsen er påklæbet indholdet og det ene blad er lagt ind under flappen på omslaget.
Separate, coloured endpaper with structure in a softcover. The endpaper is glued onto the book block and one leaf tucked under the flap of the cover.
Separate, coloured endpaper with structure in a softcover. The endpaper is glued onto the book block and one leaf tucked under the flap of the cover.
Se flere bøger trykt hos Narayana Press
Se flere bøger trykt hos Narayana Press
See more books printed at Narayana Press
See more books printed at Narayana Press
Alleen til trykkeriet, de fleste af træerne er egetræer.
Alleen til trykkeriet, de fleste af træerne er egetræer.
The avenue to the press, most of the trees are oak trees.
The avenue to the press, most of the trees are oak trees.